Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna Rajdowy Bia³ystok
1 w 100% rajdowe forum bia³ostockie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Ford Sierra 2.0 Turbo Mk1 3d prawie jak Cosworth

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna -> Sprzedam
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
DeMaDeS




Do³±czy³: 07 Lut 2011
Posty: 1
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/6

PostWys³any: Pon 19:11, 07 Lut 2011    Temat postu: Ford Sierra 2.0 Turbo Mk1 3d prawie jak Cosworth

Co¶ dla amatorów mocnych wra¿eñ – tylny napêd i turbo pod mask±. Samochód dziêki któremu moja pó³ka wzbogaci³a siê o kilka pucharów, miêdzy innymi za 1 miejsce w kl.5 na 1 Zimowym Rajdzie Nowomiejski 2011, 2 miejsce w Rajdzie Kormoran 2010, 2 miejsce w Andrzejkowym Super Sprincie Orneta 2010. W powy¿szych imprezach pod mask± siedzia³o 1.6 z turbin± ale dla lepszego efektu i dalej w ramach 5 klasy zosta³ zainstalowany 2.0 ohc na bloku 205 – w³a¶nie na tych blokach tylko z 16 zaworow± g³owic± powstawa³y s³ynne silniki Cosworth montowane w rajdowych Sierrach i Escortach.
Samochód przygotowywa³em dla siebie ale jestem zmuszony zakoñczyæ karierê „rajdow±”.
Podczas budowy przy¶wieca³a my¶l tanio a skutecznie. Nie ma w nim wyrafinowanych rozwi±zañ znanych z topowych rajdówek, nic nie by³o robione dla wygl±du lub „szpanu”. Do seryjnego silnika zosta³ przygotowany rurowy kolektor wydechowy pod turbinê stosowan± m.in. w Subaru WRX, turbina z przebiegiem 40ty¶ km z cywilnego samochodu, nie ciekn±ca, bez luzów, przelotowy wydech od fi70 do fi55 na koñcu, dwa przelotowe t³umiki zapewniaj± wzglêdn± ciszê w ¶rodku by bez interkomu s³yszeæ notatki pilota. Silnik zasilany w paliwo ga¼nikiem (..a mówili, ¿e siê nie da..), oczywi¶cie stosownie przygotowanym (wiêksze dysze, rêczne ssanie – dolot wzorowany na starych Maseratti z ga¼nikiem i turbin±). Dodatkowo zosta³ do³o¿ony intercooler (wysoko by nie uszkodziæ przy pierwszym uderzeniu – dok³adnie pod ¶rednio urodziwym wlotem powietrza na masce, na wolnych kjsach mo¿na wymusiæ obieg zamontowanym na nim wentylatorem), dwa dodatkowe otwory w masce dla lepszej wentylacji, dwa elektryczne wentylatory (oryginalne z Coswortha je¶li to ma dla kogo¶ znaczenie ), „ch³odnica oleju”, kawa³ek p³yty pod miskê, 5 barowa pompa paliwa plus stosowny regulator ci¶nienia.
Nie obesz³o siê bez zmian w zawieszeniu, usztywnione amortyzatory, wymieniony stabilizator, ciête sprê¿yny, krótka maglownica progresywna jak w Cosworcie – 2,7 obrotu, du¿e hamulce od 2 litrówki.
Wnêtrze – co zbêdne zosta³o usuniête, wiêkszo¶æ wyg³uszeñ zdrapana, akumulator wyl±dowa³ w baga¿niku w obudowie jak w za³±czniku J, ma³a kierownica prawie jak wiecie w czym…, dwa lekkie kub³y, quick shifter, odsuniête prze³±czniki by nie w³±czaæ wycieraczek podczas wychodzenia z po¶lizgu.
Karoseria – samochód na 27 lat wiêc z±b czasu da³ siê jej we znaki, brzydkie progi zosta³y zakryte laminatowymi progami, wzmocnione po³±czenie progi – pod³oga, dziury w pod³odze za³atane, pod³u¿nice poprawione, nowe gniazda tylnych sprê¿yn.
Je¶li szukasz samochodu idealnego – nie dzwoñ, nie pisz, nie zawracaj gitary.
Je¶li szukasz czego¶ taniego do poszalenia na KJSach i tego typu imprezach – dobrze trafi³e¶.
Je¶li masz na wydanie wiêcej ni¿ 2 ty¶, których za niego oczekujê te¿ dobrze trafi³e¶, mo¿esz oprócz Sierry dostaæ dodatkow± budê wybebeszon± pod k±tem budowy kolejnej rajdówki (w ³adnym stanie), skrzynie biegów, silnik, maglownicê, tylne zawieszenie, lampy i inne bajery, a je¶li lubisz woziæ do skupu z³om na kilogramy dostaniesz kilka kompletów foteli, hak do przyczepki i inne zbêdne mi ¿elastwo.
Film przedstawiaj±cy mo¿liwo¶ci poprzedniego silnika:
youtube -> Memroia³ Mirka Ciunela SMWiM Orneta Ford Sierra 1.6 Turbo

Cena 2ty¶, kontakt 508 004 386, miejscowo¶æ Lubawa


Ostatnio zmieniony przez DeMaDeS dnia Pon 19:12, 07 Lut 2011, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Rajdowy Bia³ystok Strona G³ówna -> Sprzedam Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach

fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin